Söndag 1 juli

 
1 juli 2018, 10 dagar tills jag fyller den meningslösa åldern 21. Jag sitter just nu i min egna lägenhet som jag har ihop med en av mina närmsta vänner, Klara! Vi har då flyttat till Stockholm eftersom båda studerar här och vill bo i Stockholm, ni anar inte vilken befrielse det är att slippa bo i Nyköping, har känt mer och mer att det inte var staden för mig och det är så skönt att äntligen ha tagit steget att flytta därifrån, har så mycket bra minnen från min lilla hemstad men ju mer åren gått så har det dåliga minnena hemsökt mig och tagit över så kände att jag ville bort så jag kan komma att uppskatta att åka dit igen och inte känna att det är ett stress moment. 
 
Halva sommaren är typ förbi och jag har inte gjort annat än att jobba och chilla hemma, varvat med några utgångar med gamla vänner. Snart är det tillbaka till skolbänken som gäller för att börja andra terminen på min älskade förskollärarutbildning. Jag trivs så himla bra och känner verkligen att jag hittat yrket för mig, nu i sommar så arbetar jag på en förskola så jag få testa på det i praktiken också och jag trivs som handen i handsken, kunde inte bli bättre. 
 
Anledningen till varför jag uppdaterar såhär efter flera månader av tystnad är nog mest för att jag känner mig så fruktansvärt ensam och genom att skriva här så känns det lite bättre, jag känner mig inte ensam som i att jag inte har någon att vara med för det har jag utan känns mer bara som ett tillstånd jag hamnat i, hur mycket jag än umgås med människor så känner jag mig så ensam, som att jag inte har någon, antar att det bara är en period i ens iv men det är ack så jobbigt ändå.. 
 
Nu ska jag vattna och plantera om mina tomatplantor och sallad som växer för fullt och slänga ihop någon lunch. 
0 kommentarer